:: Turun Baletin Forum ::
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.09.10 - klo:16:06

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Liity Turun Baletin jäseneksi (12€ vuodessa) niin saat huomattavasi laajemmat oikeudet foorumin käyttöön! Voit osallistua keskusteluihin ja seurata mitä Turun Baletissa tapahtuu! turun_baletti(at)yahoo.com
4621 viestiä 570 aihetta kirjoittanut 259 jäsentä
Uusin jäsen: harry
* Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
+  :: Turun Baletin Forum ::
|-+  Muut asiat
| |-+  Sekalaista (julkinen)
| | |-+  Valokuvaprojekti
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Valokuvaprojekti  (Luettu 334 kertaa)
photominer
Vierailija
*

« : 16.02.10 - klo:23:39 »

Hei kaikille!
Opiskelen valokuvausta taideakatemiassa, ja teen päättötyötäni erilaisista alakulttuureista. Olen pyöritellyt ajatusta kinky-tyyppien kuvaamisesta pitkään, mutta vasta nyt päätin rohkaistua ja pyytää ihmisiä malliksi tämän foorumin kautta.

Etsin siis henkilöitä jotka haluavat tulla valokuvatuksi fetissi tai muissa kinky-vaatteissaan. Koska aihepiiri taitaa olla useimmille salainen harrastus, niin kenenkään identiteetti ei tule näkymään valokuvissa, ei vaikka pyytäisivät. Kuvaustapa olisi ensisijaisesti dokumentaarinen, jos voin kuvata toimintaa. Jos sessioden kuvaus on mahdotonta, niin voin kuvata studiovalaistuja muotikuvia, asiaan kuuluvine vaatteineen ja miljöineen. Näitä studiokuvia pyrkisin ottamaan trendikkäällä otteella, epäkeskolla sommittelulla, ja tietysti ilman kasvoja myöskin.

Palkkioksi osallistumisesta jokainen malli saa itsestään edustavia kuvia.  Saatan valita aivan eri kuvat projektiini kuin mistä malli pitää.

En hae tällä valokuvausprojektilla kiksejä itselleni, ja voitte luottaa siihen että käyttäydyn viileän asiallisesti kuvatessani.

Aikaisemmin ottamiani kuvia löytyy mm. näistä nettigallerioistani:
studiokuvia http://picasaweb.google.com/kaijokela/Tanssikuvia
Dokkarimuotokuvia http://www.facebook.com/album.php?aid=59728&id=828717382&l=19c04010d7
Dokkarikuvia (hieman kesken) http://www.facebook.com/album.php?aid=81519&id=828717382&l=bafa3b9b0f

Valitettavasti en ehdi seuraavaan fetish-klubiin koska olen Espanjassa ensi kuussa pari viikkoa (ja edellisten aikaan olin rahaton Smiley Sitten myöhemmin keväällä tulen Baletin bileisiin henkilökohtaisesti

Ottakaa yhteyttä tämän foorumin kautta jos teitä kiinnostaisi olla mallina mulle.

Terveisin
Kai Jokela
tallennettu
Pitkä-Jussi
Turun Baletin jäsen
Vierailija
**

Long John Silver of the Seas

« Vastaus #1 : 17.02.10 - klo:20:34 »

Vai alakulttuuria? Mikähän sitten on se yläkulttuuri? Haiskahtaa epäilyttävälle. Voitko tarkentaa? Kerro yläkulttuurista, siitä ei vielä tiedetä täällä alhaalla!  Huh
tallennettu

"mikään ei ole arvokkaampaa kuin tämä hetki" -Goethe
Dante
Hallituksen jäsen
Vierailija

Sisyfos

« Vastaus #2 : 17.02.10 - klo:20:50 »

Pitkä-jussi, alakulttuurit on kulttuurin sisällä olevia kulttuureja, katso vaikka wikipediasta tai jostaan sanan alakulttuuri syvällisempi määritelmä.

Vähän asiaton kommentti sinulla IMHO.  Tongue

tallennettu
photominer
Vierailija
*

« Vastaus #3 : 17.02.10 - klo:22:00 »

Vai alakulttuuria? Mikähän sitten on se yläkulttuuri? Haiskahtaa epäilyttävälle. Voitko tarkentaa? Kerro yläkulttuurista, siitä ei vielä tiedetä täällä alhaalla!  Huh

Vaihdetaan alakulttuurin tilalle vaikka sanat vaihtoehto- ja marginaalikulttuuri jolla tarkoitan valtavirran ulkopuolelle asettautuvaa kulttuuria. Mulle on tärkeää että kuvaamani henkilöt identifioivat itsensä kyseiseen vaihtoehtokulttuuriin ja elävät näkemyksiensä mukaan En siis hae mitään musiikkimaun tai vaatemuodin seuraajia, vaan tyyppejä jotka myös ovat sitä miltä näyttävät. En ole tuomitsemassa ketään, päinvastoin! Ihailen kaikkia niitä jotka uskaltavat elää eri tavalla ja ovat sen ansiosta onnellisia.

Kulttuuri on aika vaikea sana määritellä. Suomessa se usein yhdistetään taiteisiin, vaikka se oikeastaan tarkoittaa niitä tapoja ja traditioita joita yhteisö vaalii ja siirtää eteenpäin. Usein ihmisillä on tarve kuulua johonkin porukkaan, heimoon tai alakulttuuriin jonka "omat jutut" lujittavat porukan jäsenten yhteenkuuluvaisuuden tunnetta.

Tietysti useimmat vaihtoehto-ihmiset elävät ihan arkista elämää, maksavat veroja, käyvät kaupassa jne. Elävät tämän yhteiskunnan sisällä ja sääntöjä noudattaen. Tältä kantilta katsoen kukaan ei ole kovin erikoinen.
Tässä kohti minun on itse vedettävä jokin linjaus kuvauskohteiden suhteen. Koska banaali harmaa arki on vaikea kuvata kiinnostavasti, siksi kuvaan usein epätavallisuutta. Tässä on tietysti vaarana että kuvani olisivat pelkkää eksoottista ulkokuorta, exploitaatiota tai sensaatiohakuisuutta. Mutta pyrin välttämään sen olemalla rehellinen ja avoin projektini suhteen, noudattamalla eettisiä sääntöjä, ja olemalla läsnä itse myös henkilönä enkä vain valokuvaajana. Niin ja yritän ottaa asioista selvää.

Mitään yläkulttuuria ei ole olemassa, on vain makuasioita, ja niitä ei voi laittaa arvojärjestykseen.

Kuulisin mielelläni lisää Turun Baletin jäseniltä tällä foorumilla. Vastailen myös kysymyksiin.
Mutta kaikkein mieluiten lähtisin valokuvaamaan!

Tsekatkaa mun kuvia ja kertokaa mielipiteitä jos niistä jotain tulee mieleen.

KAI

tallennettu
Dora
Hallituksen jäsen
Vierailija

« Vastaus #4 : 17.02.10 - klo:22:31 »

Pitkä-Jussi olisi voinut esittää kommenttinsa asiallisemmin.

Kiitos yhteydenotosta ja (pyydetystä) lisäselvityksestä. Smiley

D
tallennettu

"You don't have to love me, you don't even have to like me, but you will respect me."
Dante
Hallituksen jäsen
Vierailija

Sisyfos

« Vastaus #5 : 17.02.10 - klo:23:51 »

Mutta niin, meillähän on tosiaan 22.5. tätä vuotta tulossa dresscode bileet,
johon valokuvaajat ovat oikein tervetulleita. Se on hyvä tilaisuus kuvata
sessioita ja fetish-asusteisia ihmisiä. Meillä yleensä on useampikin valokuvaaja
paikanpäällä, koska ihmiset haluavat kuvia asuistaan joihin on panostettu.

Tosiaan sinulla olisi silloin hyvä mahdollisuus tulla paikanpäälle ikuistamaan
sessioita ja pienimuotoinen studiovalaistusnurkka on dresscode bileissämme
yleensä ollut pystyssä myös, kuten kotisivujemme kuvagalleriasta voi päätellä.
Kuitenkin tietysti lupa pitää kaikilta kysyä aina ennen kuvan ottoa.

Tosiaan kuitenkin osa asiakkaista ei sitten halua että kuvia käytetään missään,
ja haluavat vain sähköpostilla itselleen sen kuvan. osa antaa luvan Turun Baletille
käyttää kuvia promootiotarkoituksissa ja osa ehkä ihan mielellään antaisi myös
luvan käyttää kuvia päättötyössäsi. Mutta tosiaan jos jaksat mailailla kuvia ihmisille
ja sinulle on ok että kuvat joihin asiakas antaa käyttöluvan jäävät myös Turun Baletin
kuvapankkiin ja meille jää niiden täysi käyttöoikeus niin tervetuloa minun puolestani.

Vai olisiko enemmänkin niin että haluat vain pelkästään kuvata omaan päättötyöhösi kuvia...
sitten tosiaan pitäisi seuraavassa kokouksessa tai miksei tässäkin keskustella,
minkälaisia järjestyksiä voidaan sopia... muun hallituksen ja jäsenten kommentit
tervetulleita siis. (...jos näin on...)  Grin
tallennettu
kesyrotta
Turun Baletin jäsen
Vierailija
**

« Vastaus #6 : 18.02.10 - klo:12:25 »

Kuulostaa siltä että Bileet ja klubi olisivat silti otollisia kuvauksiin ja nähdä mitä kaikkea tähän kulttuuriin kuuluu Smiley

Seuraava klubihan on siis 13.3. eli tervetuloa Smiley
tallennettu

--
"Now all we need is a deck of cards"
photominer
Vierailija
*

« Vastaus #7 : 18.02.10 - klo:14:53 »

13.3 ei valitettavasti sovi mulle koska olen ulkomailla 4.3. - 18.3. Toukokuun bileet puolestaan on liian myöhään kun näyttely on huhtikuussa. Mun pitää kuvata ihan lähiviikkoina mitä kerkeän, ja matkan jälkeen lisää. Yksi henkilö on jo ilmoittautunut mukaan, mikä on hyvä alku.
tallennettu
Pitkä-Jussi
Turun Baletin jäsen
Vierailija
**

Long John Silver of the Seas

« Vastaus #8 : 19.03.10 - klo:18:27 »

Pyydän anteeksi aiheettomasta kommentistani. En tarkoita henkilökohtaista. Minä vain olen aina olen taistellut Suomen kielen outouksia vastaan. Mikä on "ylä", "korkea", "ala", "normaali", "erinlainen", "yms ja jne". "kylttyyri, kylttyyri, mut mikä on se kylttyyri, siinäpä pylmä ön jyyri" -eino leino. Meidän perhettämme on paljon kuvannut transvestiitti Kim Summers joka nuoruudessaan teki Walt Disney Studioille elokuvan Alaskan eskimoista. Hienoja kuvia! Hän on vanha mutta henkisesti jalostunut mies/nainen. Suunnittelemme lähtevämme Navajo-intiaanien reservaattiin Nevadaan. Hän saisi olla pukeutuneena PamAm-lentoemännän uniformuun! Olisi siinä Navajot ihmeissään! Dantelle tiedoksi powerpoint showhun: korkeapixelistä bdsm-taidetta löytyy 4GB muistitikun verran!  Roll Eyes 
tallennettu

"mikään ei ole arvokkaampaa kuin tämä hetki" -Goethe
Dante
Hallituksen jäsen
Vierailija

Sisyfos

« Vastaus #9 : 20.03.10 - klo:09:26 »

Kaikkea fetish bdsm jne. henkistä arttia mitä haluaa diashouhun saa minulle toimittaa esmes kokouksissa.
tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!